Освітня платформа та творчі проєкти DCCC на ГогольFest у Дніпрі
Ще одна локація цьогорічного ГогольFest – DCCC. У Дніпровському центрі сучасної культури протягом трьох днів проводили освітні й творчі заходи. Про унікальні перформанси та проєкти – у сюжеті.
Театральні вистави, лекції та перформанси. На Крутогірному узвозі розгорнувся Дніпровський центр сучасної культури. У трьох різних залах кожен шукав свій відгук. Цифрова зала зустріла відвідувачів винятковими перформансами, серед яких «Дегустація книжок» – понад 200 озвучених уривків з різних україномовних книжок.
Анастасія Євдокимова – кураторка освітньої програми
ГОГОЛЬFest: «60% українців за останній рік не прочитали жодної книги. Тобто жодного довгого тексту, а не просто скролл стрічки новин. Жодного великого тексту, який потребує обмірковування. Мета нашого проєкту – допомогти міністерству зрушити цю цифру з мертвої точки, полегшити долю українського читача, який не знає що ж йому почитати, яку книжку купити, знайти у бібліотеці чи на своїй книжковій поличці».
В освітній залі гості знайомилися з закордонними режисерами, перформерами та місцевими митцями. Валерія прийшла на фестиваль вдруге. На думку дівчини, саме на ГогольФесті можна познайомитися з найцікавішими тенденціями сучасного мистецтва.
Валерія, приїхала на фестиваль з Кам’янського: «Тут багато творчих людей і багато цікавого можна дізнатися для себе. ГогольФест – це місце, де поєднується минуле, сучасне і майбутнє. І дуже цікаво дивитися, як люди це все поєднують».
Наприкінці другого дня у Блакитній залі відвідувачів вражала хореографічно-театральна постановка швейцарських акторів. Утворилася настільки містична атмосфера, що в якийсь момент погасло навіть світло у будівлі. Ніхто не покинув зали, навпаки – актори продовжили грати під світлом ліхтариків з акомпанементом лише із власного голосу.
Ельза Кувре та Мехді Дюман, танцівники вистави «Anchor»: «Це історія кохання. Проте, вона не тільки про щасливі, ідеальні стосунки. Вона і про ті часи, коли у стосунках виникають конфлікти або смішні ситуації».
«Так, ми говоримо про любов не тільки як про виключне щастя. Ми показуємо, що любов буває болючою та конфліктною. Це все емоції, які ми протиставляємо. Бо люди відрізняються між собою, ми не однакові».
Третій день фестивалю на Крутогірному узвозі розпочався із освітніх лекцій. Першими про свій довгий шлях, від появи ідей до їх втілення у спектаклях, розповіла режисерка з Німеччина Крістін Діссман.
Крістін Діссман, режисерка з Німеччини: “Я розкажу детально про всю подорож, яку ми пройшли за ці два роки, з усіма цими маленькими етапами, віхами. У різних формах співпраці, в різних масштабах, в режимі онлайн та офлайн – це буде одна частина. Я також на лекції хотіла поговорити про цінність такого виду міжнародної співпраці та про те, що потрібно для досягнення успіху.
Серед лекторів – засновник фестивалю Влад Троїцький. Розповідав присутнім, чому важливо не тільки мистецтво у чистому вигляді, а й освітня програма фестивалю.
Владислав Троїцький, куратор фестивалю ГОГОЛЬFest: «Люди должны понимать контекст, должны понимать как оно вообще, ну, образование – это самое главное, чего нам не хватает. На самом деле, с каждым фестивалем чувствуется всё больше такая связь с городом, поэтому это всё волшебно”.
Жодної із таких лекцій не пропустила Алевтина. Вона приїхала з Маріуполя зі своїм проектом, який направлений на популяризацію її рідного міста.
Алевтина Швецова, учасниця ГОГОЛЬFest: “Мене найбільше вражає під час таких подій – це friendly-атмосфера, що коли ти приїжджаешь на ГогольФест до іншого міста, у тебе взагалі не виникає питань комунікацій. Одразу всі навколо – це брати і сестри. Коли ти навіть вперше бачиш людину на будь-якій локації, в тебе є загальні тези, про які ти можеш поспілкуватися”.
У цифровій залі в останній день фесту на відвідувачів чекала відео-арт інсталяція під назвою «BODY A».
Андрій Палатний, куратор театральної програми ГОГОЛЬFest: «Це певне розмірковування про час майбутнього, у якому може опинитись людство. Яким цей буде світ? Яким буде людина у цьому можливому світі? Чи буде взагалі це людина? Цей моноліт – це уособлення цього невідомого, оцієї низки питань, і ми бачимо цей постійний відеоряд, який змінюється. Це такий потік інформації і в той же час – це зафіксовані певні знаки цивілізації нашої».
На цій локації фінальну крапку поставила імерсивна діджитал вистава ALONE. Організатори кажуть, вже готують програму на наступний рік. Дніпро також чекає на продовження.
Геннадій Корбан, голова громадської ради при міськраді Дніпра: «Это очень важно, это критически важно, можно сказать, потому что подобные мероприятия, они формируют среду. Эта среда, она как бы поднимает весь город и формируется креативный клас в городе. В основном – это молодые люди, которые истересуются подобными мероприятиями. Я считаю, що это всё продвигает город вперед и вверх”.